Kuinka kasino- ja kolikkopelikehittäjät saavat palkkaa?

slot developer deals Kun pelaamme online-kolikkopelejä ja kasinopelejä, ajattelemme yleensä vain rahoja, joita voimme saada niistä – mutta oletko koskaan miettinyt, kuinka näitä pelejä valmistavat yritykset tienaavat rahansa?

Jokaisen pelin kehittäminen vaatii paljon investointeja, sillä koko tiimi työskentelee kunkin nimikkeen parissa kuukausia ja kuukausia ennen kuin se on valmis julkaistavaksitaitetiimistä koodin kirjoittajiin|| |75, and this costs a substantial amount of money especially if there are brands involved.

Pelkästään pelien myyminen samalla tavalla kuin yleisö voi ostaa videopelin, jonka he voivat pitää. ja ikuinen pelaaminen olisi epätodennäköistä tuottaa tarpeeksi rahaa, jotta investointi kannattaa, joten heidän on käytettävä eri mallia.

Jokaisella yrityksellä on oma lähestymistapansa tähän, ja koska ne kaikki kilpailevat keskenään, rajalliset yksityiskohdat ovat luonnollisesti olemassa. ei ole laajalti saatavilla, mutta ymmärtääksemme perusteet siitä, kuinka kasinot maksavat peleistään.

Tuottojen jakautuminen

profit split

Tämä on hyvin yleinen tapa harjoittaa liiketoimintaa online-kolikkopelien kehittäjien ja nettikasinot itse. Se varmistaa, että molemmat osapuolet ansaitsevat rahaa, kun kyseiset pelit ansaitsevat rahaa. Jos kehittäjä tekee pelin, jota kukaan ei pelaa, hän ei tienaa rahaa eikä kasinokaan, joten se pitää asiat oikeudenmukaisina molemmille osapuolille.

Kun puhutaan isojen nimien pelien kehittäjistä, tykkää:Playtech,NetEnt,Microgaming, jne., niillä on etu, koska niillä on hallitseva asema markkinoilla.

Operaattorit haluavat, mahdollisesti jopa tarvitsevat näiden yritysten luomia pelejä, koska asiakkaat tietävät, luottavat ja haluavat pelata niitä. Samalla tavalla hampurilaisravintola, joka ei myy perunoita, kamppaisi asiakkaista, samoin verkkokasino ilman vähintään yhtä näistä kehittäjien peleistä luettelossaan.

Tämä vaatimus tarkoittaa, että nämä yritykset voivat komentaa korkeampia prosenttiosuuksia, kun kyse on voiton jaosta. Kasinot ovat kuitenkin onnellisempia hyväksyessään sen, koska niin monet ihmiset pelaavat heidän pelejään.

Tästä syystä näet samoja kuuluisia pelejä voimakkaasti mainostetun online-kasinon kotisivuilla. Kuten kaikessa myynnissä, kiinnität myydyimmät tuotteet liikkeen etuosaan, jotta ihmiset pääsevät ovesta sisään ja lisäät ostoja. Voit myydä niitä lisää muihin tuotteisiisi, kun ne ovat kaupassa.

Pienemmät studiot voisivat torjua tätä tekemällä sopimuksen, jossa he ottavat paljon pienemmän prosenttiosuuden jaosta saadakseen korkeamman laskutuksen kasinolta. sivusto, joka toisi toivottavasti lisää pelaajia ovelle.

Miten jaot sitten toimivat?

Gruttopelitulot

online slot gamesKaikissa peleissä on RTP, ja tämä tulee voimaan täällä.

Jako kasinon operaattorin ja pelin toimittajan välillä on tehtävä vain voittojen perusteella, muuten kasino menisi nopeasti rikki.

Sillä Esimerkiksi, jos toimittajan peleissä panostettu kokonaissumma oli 100 000 euroa kuukaudessa, suuri osa siitä olisi maksettu takaisin voittoina. Jos 80 000 euroa olisi mennyt takaisin voittoina, pelin bruttotuloksi (GGR) jäisi 20 000 euroa. Tämä on summa, joka jaetaan.

Pelikehittäjä voi lisensoida pelinsä niin monelle kasinooperaattorille kuin haluaa ostaa sen, joten he ottavat pienemmän prosenttiosuuden, yleensä 10–20 %. riippuen yrityksen koosta, ja joskus yrityksellä on myös erilaiset hinnat eri peleille.

Triple AAA tai "premium-pelit", todella kuuluisat tai tuotemerkit, voivat saada suuremman prosenttiosuuden kuin esimerkiksi suurin osa yrityksen salkun peleistä, koska kasino voi käytännössä taata, että se saa paljon toimintaa.

Se voi näyttää tältä:

Kehittäjä|| |121Percentage Taken
NetEnt (AAA) 20 %
NetEnt (standardi) 17 %
Play'nGO 15%
ELK Studios 13%
Iron Dog Studios 11%

Yllä oleva on vain esimerkki, eikä se heijasta tarkasti kunkin kehittäjän hintoja. Mutta kehittäjän on mitattava se oikein ollakseen houkutteleva operaattoreille pelaajien suosion perusteella ja ansaitakseen eniten rahaa.

Oletetaan, että tarkastelemme 85/15-jakoa ja katsomme, kuinka aiemmin mainittu GGR jakautuu:

  • GGR – EUR20 000
  • Casino Operator – 85 % = 17 000 euroa
  • Kolikkopehittäjä –15 % = 3 000 euroa

Tämän tarkastelu hieman kauempana, jos kehittäjällä olisi pelinsä 10 eri kasinolla, jotka ottaisivat joka kuukausi saman summan rahaa, hän ansaitsisi jokaiselta kasinolta 3 000 euroa kuukaudessa, mikä on 30 000 euroa.

Joten ymmärrät, miksi hittipelin luominen on kuin kultakaivos kolikkopelien kehittäjille, ja tämän vuoksi menestyneitä nimikkeitä seuraa usein jatko-osa jatko-osan jälkeen – ne ovat täysin rahassa.

Olemme keksineet nämä luvut. osoittaakseen asian, mutta voit nähdä, että kun markkinoilla on enemmän pelejä ja varmistamalla, että heidän brändinsä on hyvässä asemassa houkuttelemaan paljon pelaajia, kehittäjät voivat todella kerätä rahaa.

Suora vuokraus.

slot developer tools

Joskus, erityisesti uusille studioille tai pienemmille yrityksille, kolikkopelien kehittäjä palkataan tiettyä projektia varten.

Tämä voi olla tietyn kolikkopelin kehittäminen yhdelle kasinolle tai tietyn pelin kehittäminen toiselle studiolle. Pohjimmiltaan se on kuitenkin sopimustyötä, jonka avulla kehittäjät voivat käyttää taitojaan, mutta heillä ei ole todellista taiteellista hallintaa projektissa.

Se on hyvä tapa kerätä pääomaa uudelle studiolle, mutta se ei auta. paljon heidän maineelleen pelaajien keskuudessa, koska peli tehdään tilauksesta, joten he eivät välttämättä esittele itseään ja kykyjään parhaalla mahdollisella tavalla.

Maksussa joukkue voivat hyvinkin sopia kertamaksusta asiakkaansa kanssa, joten työstä ei tule jatkuvaa tuloa, vaikka näin ei aina ole. Se riippuu todellakin tilanteen erityispiirteistä, mutta on erittäin epätodennäköistä, että tällainen järjestely johtaisi kehittäjien rahapeltiin.

Alustatoimittajat ja All in One Deals

slot developers

If you have heard of a kasinon valkoisesta etiketistä, tiedät, että monet uudet brändit lanseerataan käyttämällä vakiintuneen yrityksen uhkapelilisenssiä ja kasinoalustaa.

This is quick, cheap, and allows the brand to start making money in a matter of weeks, and although it comes with limitations as to how unique the casino site can be and the features it can include, most platform providers have deals with so many studios that game selection is never an issue.

Mikä parasta, tuhansia pelejä sisältyy alustan tarjoajan kuukausihintaan.

Näissä tilanteissa kasinobrändi on tuskin on sopimuksia jokaisen yksittäisen pelinkehittäjän kanssa. Sen sijaan alustan tarjoajalla on omat sopimukset jokaisen pelistudion kanssa, jonka kanssa hän työskentelee, ja sisällyttää ne hinnoittelurakenteeseensa.

Tämä tarkoittaa, että alustan tarjoajaan liittyy riski, kun taas valkoinen etikettibrändi yksinkertaisesti luovuttaa kuukausimaksunsa ja sen kokonaistuloksesta sovitun rojaltimaksun.

On yleisintä, että white label -yritykset veloittavat palveluistaan ​​tietyn maksun sekä prosenttiosuuden voitosta (GGR). puhuimme aiemmin). He löytävät tasapainon tehdäkseen palveluistaan ​​edullisia kasinobrändille, mutta myös kattaakseen omat kulunsa, mukaan lukien pelinkehittäjien kanssa tekemänsä sopimukset.

Bolt On Packages

integrationIt may be possible in some circumstances for a more established white label brand to ‘bolt on’ game developers that do not work with their chosen white label provider, so these brands would be paying the fee plus royalty mentioned above, and then have a separate deal with the extra game developer as described in the Profit Split section at the top of this article.

Päinvastoin, itsenäisemmin hoidettu online-kasino, jolla on oma lisenssi ja verkkosivusto jne., voi päättää ostaa omansa pelipaketti yksittäisten tarjousten sijaan.

He saattavat mennä alustan tarjoajalle, vaikka he eivät todellakaan tarvitse useimpia perustuotteitaan, ja ostavat sen sijaan ohjelmistopaketin. Tämä saattaa sisältää 20 eri palveluntarjoajan pelejä, jotka voidaan integroida heidän olemassa olevaan sivustoonsa.

Tämä on loistava tapa jo toimivalle online-kasinolle vahvistaa pelikirjastoaan nopeasti ja taloudellisesti yhdelle kuukausimaksu, vaikka se taas todennäköisesti sisältäisi rojalti-/voitto-osuuden. Erona on se, että brändin täytyy olla tekemisissä vain yhden yrityksen kanssa kaikkien 20:n sijaan, mikä säästää paljon aikaa ja vaivaa.